Friday, September 20, 2013

Continue for de' Last Story


Hey Yooo...
                                                ahahahah....dalam post narry yang lepas narry ada beri satu contoh kan... Guyz..ingat ye..dalam blog narry... Narry menulis berdasarkan apa yang narry rasa..Narry menulis mengikut hati..akal dan fikiran. Tiada niat narry untuk menyindir ataupun mengata sesiapa. Tujuan narry menulis tajuk Malaysia x Korea kerana niat narry adalah untuk membuka hati para remaja zaman sekarang untuk lebih mencintai negara sendiri walaupun dalam masa yang sama kita menyanjungi kehebatan negara luar..seperti narry. Narry terlalu membanggakan kehebatan Korea...tapi dalam masa yang sama narry menyayangi Malaysia. Narry amat berterima kasih pada Korea kerana dia bukan saja memperkenalkan hiburan tapi juga jati diri rakyatnya kepada dunia. Narry harap satu hari nanti kita sebagai rakyat Malaysia turut berjaya seperti Korea.

                        contoh 2: Suatu ketika dulu negara kita pernah di gemparkan dengan kejadian di Lahad Datu Sabah. Narry nak tanya ada tak diantara anda (golongan remaja & belia) yang menagis untuk pejuang-pejuang kita yang terkorban di medan pertempuran..?? rasanya tidak lahh 100% kan...mungkin ada tapi tidak banyak..boleh di bilang dengan jari saja.. Anda perhan tak terbaca atau mungkin pernah melihat nya di berita..mengenai serangan korea utara terhadap korea selatan.? Tidak... Ya..? tak kisah larr...biar narry cerita apa yang narry dengar..narry lihat... Anda tahu tak, kejadian itu berlaku di sebua pulau, tidak ramai yang terkorban, cuma beberapa orang askar dan tiada penduduk tempatan yang terkorban. Apa yang berlaku ialah, seluruh penduduk Korea yang mempunyai seramai lebih dari 500 juta penduduk itu sanggup berkabong demi askar mereka..sehingga pada hari mayat tentera itu di bawa dari pulau ke tempat perkebumian sepanjang-panjang jalan raya itu di penuhi penduduk tempatan..ada yang menagis seperti askar itu ahli keluarga mereka. malah president mereka yang waktu itu berada dia luar negara pulag demi memberi perhormtan terakhir buat mereka yang terkorban demi mempertahankan negara. Itu kisah di Korea. Macam mana pula di Malaysia? Jika anda mengikuti perkembangan di Lahat Datu pasti anda tahu yang ada sesetengah pihak sanggup memperminkan kematian perwira kita demi politik bodohnya. Adakah itu yang dinamakan sayang? Sayang pada negara Malaysia..? Tidak..! Tidak sama sekali. Mereka hanya mencari peluang untuk menjatuhkan pemimpin negara agar suatu hari nanti mereka dapat menawan Malaysia. Malah pastinya pada saat itu..Malaysia tidak lagi seGah...sekarang kenapa? Kerana niat mereka....keinginan mereka hanya untuk mendapat keuntungan daripada mentakbir Malaysia...bukan untuk memajukan Malaysia..dan siapa ang akan merialisasikan impian mereka kalau bukan kita. Itu pun jika kita seorang yang tiada pendirian teguh. Keteguhan hati itu penting agar kita dapat melihat mana yang benar dan mana yang tidak... Tapi yaaa...mungkin satu hari nanti Malaysia akan maju (jika dibawah pimpinan 'mereka')..siapa tahu kan...cuma persoalannya sekarang adakah pada hari itu nanti Bangsa Melayu akan berjaya? Adakah agama Islam masih menjadi agama rasmi negara? Adakah Malaysia akan selamat dari digadai oleh bangsa sendiri kepada sebuah negara barat yang sememangnya GAH..!! di mata dunia...Itu tak mampu narry bayangkan kerana harapan narry biarlah teraju negara kita dari bangsa kita sendiri, sejarah awal juga mangatakan bahawa nama asal Malaysia ialah Tanah Melayu..maka biarlah bangsa Melayu sendiri yang menjadi tonggak kepada Malaysia.

                         Narry harap para pembaca setia blog narry tidak terasa hati...berkecil hati...sebaliknya bukalah hati untuk melihat bahawa Malaysia masih jauh lagi untuk berjaya..Kita sebagai generasi baru harus teguh pada hati agar dapat mempelajari dan melihat yang mana baik dan buruk.Sekali lagi narry ingatkan post ini tiada kaitan dengan sesiapa cuma tercetusnya ilham untuk post ini kerana narry tersedar sesuatu selepas menonton filem Tanda Putera. tersedar yang selama ini narry tidak pernah menghargai usaha pemimpin dulu..yang bersaha mendapatkan kemerdekaan dan keamanan di negara kita ini. Terima kasih juga pada sahabat narry yang pernah cakap pada narry bahawa tiada semangat pratiotik dalam diriny...dan saa itu juga narry bertanya pada diri sendiri..."Masih adakah rasa cintaku pada Malaysia..? Masih adakah perasaan prtiotik dalam diriku?" persoalan itu yang selalu bermain di minda narry...tapi kini narry tahu jawapan nyaa... "Ya..!! Masih ada semua itu dalam diriku walaupun aku teramat menyukai musik, drama dan filem dari Korea Selatan "

                       Guyz..apa pun yang anda rase..itu hak anda...anda yang tentukan..kata-kata narry ini cuma luahan hati..jika ingin di ambil serious teruskan..nama tahu suatu hari nanti kita sama-sama dapat berjuang demi negara.


~narryen~

No comments: